12 oct. 2009

District 9 (2009)

Conceptul asta de mixtura dintre oameni si extraterestrii il gasesti si in "Species" si in "Alien 3". (recunosc, nu-s nici pe departe cel mai inspirate exemple dar altele nu-mi trec prin cap acum) . Am vazut chiar si un anime cam pe aceeasi tema:"Saikano". Si sunt o gramada de alte filme pe tema alien vs human. Cred ca ce face ca "District 9" sa iasa asa putin din tipare e fix ce m-a enervat pe mine la inceput, anume prezentarea povestii sub forma de documentar. (ori pe mine m-a iritat mixtura asta dintre documentar si sci-fi). Nu am zis ca "District 9" e copiat dupa ceva, ci ca ideea nu e revelatoare cum ma asteptam eu. Asa-i cand ai asteptari mari d`ampixu` si te lasi influentat de entuziasmul altora. Te dezumfli ca un balon. De asta poate era mai bine sa il vad pese 2-3 ani cand mai trecea manifestul asta frenetic pro "District 9".

Ce mi s-a parut ceva mai inedit in ideea fimului e analogia dintre extraterestri si minoritati, trimitere catre perioada Apartheid-ului. Insa a avut grija Hollywood-ul sa ne intoxice in atatea filme cu rasism, discriminare, rautatea nejustificata a oamenilor, incat orice nou film pe tema asta s-ar putea sa ne cada cam greu la stomac. Adica, ganditi-va la film. Oamenii aia, in prostia si rautatea lor, se intampla sa fie doar interesati de cum sa faca sa se foloseasca de armele extraterestrilor si "to beat`em down". Intr-adevar, de ce cucubau s-ar mai fi sinchisit macar sa incerce sa-i inteleaga si sa-i integreze in societate, cand sunt atat de preocupati sa fie rai si necrutatori? mean, mean human beings. :faf:

Ce m-a mai suparat e ca naratiunea nu e atat de coeziva pe cat mi-as fi dorit. Povestea sare de de la o scena la alta fara sa explice, fara sa stabileasca scopul actiunii, lasandu-ti gustul ala ciudat ca ai pierdut esentialul.
Finalul cica ar fi deschis lasand loc unei continuari, mie nu mi-a lasat deloc impresia asta.

Cat despre regie, nu sunt nici pe departe avizata in domeniu, asa ca mari argumente tehnice nu stiu sa spun, dar chiar si asa am putut observa cu usurinta cum camera tremura de parca era tinuta in varful degetelor de un cameraman suferind de parkinson. (sa am pardon de exprimarea plastica). A fost suportabil la inceput cand se voia a fi un documentar, dar dupa aia a devenit obositor.

2 comentarii:

  1. District 9 e varza totala. Daca a fost facut de niste oameni care au toti creierii la un loc atunci imi pare rau pentru ei, filmul e prea prost pentru anul 2009.

    RăspundețiȘtergere
  2. Old movie seen it! Oricum contrar comentatorului de mai sus, mie mi s-a parut un film bun. Este drept ca ideea, desi senzationala, nu a fost exploatata la maximum, totusi arata bine si este bine "inchegat". Sincer eu i-as da un 7/10, chiar si 7,5

    RăspundețiȘtergere

Baga mare!

 

Que stii oare ? Copyright © 2009 Designed by CLO's Dizain | Premium Wp Themes | Premium Wp Themes | Icon Sets
Free Blogger Templates | Free Blogger Templates. Blogger Templates by Blogger Templates and Blogger Templates